Licencja krok po kroku

Licencja – to nic więcej niż ubezpieczenie i poświadczenie że znacie zasady poruszania się po torze wyścigowym. Jak ją uzyskać? Nic prostszego:

  • Zapisujemy się do klubu PZM, który ma sekcję motocykli wyścigowych (należy opłacić składkę – ale nie we wszystkich klubach jest to konieczne)
  • Przystępujemy do badań lekarskich u lekarza medycyny sportowej (uwaga na lekarzy ze specjalnością "sport" Ci mogą jedynie poświadczać dla zawodników poniżej 23 roku życia – dla zawodników starszych ich zaświadczenia są nieważne). Po pomyślnym badaniu otrzymujemy wpis do Karty Zdrowia Sportowca wydanej przez klub PZM (koszt 60-200 PLN)
  • Przed każdymi zawodami można przystąpić do egzaminu na certyfikat PZM. Taki egzamin kosztuje 30 PLN. Składa się on z dwóch części – testu teoretycznego z zasad poruszania się po torze i ogólnych przepisów dotyczących wyścigów oraz testu praktycznego – wyścigu który należy ukończyć by zdać pozytywnie.
  • Mając zdany egzamin poprzez klub możemy się ubiegać się o certyfikat.
  • Mając certyfikat wnioskujemy o wydanie licencji, koszt 180 pierwsze wydanie licencji + 40 druk. W następnym roku to już tylko 160 PLN za przedłużenie.
  • UWAGA – by zostać sklasyfikowanym do pucharu należy mieć ważną licencję w dniu wyścigu. Nie przejmujcie się jednak tym zbytnio ponieważ większość zawodników jeszcze nie ma licencji. Oznacza to że jeśli podczas pierwszej rundy będziecie zdawać egzamin na certyfikat punkty nie zostaną naliczone. Jest możliwość wyrabiania licencji w Poznaniu podczas SpeedDay, tu znajdziecie wszelkie informacje na ten temat: speed-day.pl