News

Sezon 2018!

Wyścigowy Motocyklowy Puchar Polski Classic jest już stałą częścią wyścigów motocyklowych w Polsce. Można nawet powiedzieć że wszystko idzie w kierunku by grupa klasyków stała się najliczniejszą w WMMP! Czy to już w tym roku uda się przekroczyć magiczną liczbę stu zawodników? Zobaczymy. Na początek poczytajcie o nowościach sezonu 2018. Największe z nich to wprowadzenie nowego podziału na klasy oraz wprowadzenie zupełnie nowej klasy SCOOTER. Gdy zagłębicie się w regulamin (https://www.pzm.pl/zasady_rozgrywek_wyscigi_2018.pdf) znajdziecie kilka drobnych zmian technicznych które koniecznie należy uwzględnić podczas przygotować do sezonu 2018.

Na tej stronie znajdziecie podstawowe informacje dotyczące terminów zawodów, sposobu przygotowania motocykla oraz dostępnych klas. Zapraszamy Was również do kontaktu za pośrednictwem telefonu, email i fanpage na Facebooku.

Przygotowanie motocykla

W tym artykule dowiecie się jak przygotować motocykl do zawodów tak by spełniał wymagania techniczne. Przeczytaj artykuł

Przed pierwszym startem czyli co musicie wiedzieć

Dziś przygotowałem mały FAQ jak się przygotować przed pierwszym startem, ponieważ motocykl to nie wszystko. Przeczytaj artykuł

Wyścigi

Terminy i objekty sezonu 2018

Nasza dyscyplina systematycznie się rozwija i to nie tylko jeśli chodzi o ilość zawodników ale również zróżnicowanie obiektów jak i ilość zawodów. Ten sezon będzie rekordowy i to zarówno jeśli chodzi o liczbę startujących zawodników jak i wyścigów. PZM zafundował nam latem karkołomne seść wyścigów co będzie sporym wyzwaniem za równo dla kierowców jak i ich maszyn. Za to doskonała wiadomość jest taka że aż dwa wyścigi odbędą się na legendarnym Torze Poznań! To otwiera możliwości zarówno dla szybszych zawodników których motocykle zwyczajnie się męczą na mniejszych obiektach jak i dla zawodników z zagranicy na których obecność w tym sezonie bardzo liczymy. Tak więc jeśli chcecie spróbować swoich sił w tym widowiskowym sporcie nie trzeba wiele, wystarczy odpowiedni motocykl i trochę dobrych chęci. Puchar jest przeznaczony zarówno dla amatorów którzy chcieliby podnosić swoje umiejętności jak i doświadczonych zawodników którym zależy na ostrej rywalizacji. Podstawowym założeniem cyklu jest dostarczenie zawodnikom dużej ilości zabawy z dodatkiem wyścigowych emocji. W nadchodzącym sezonie proponujemy Wam cztery jednodniowe imprezy na torach w Radomiu, Koszalinie i Bydgoszczy oraz dwa dwudniowe wyścigi na Torze Poznań.

16-17.06 Kartodrom RADOM

W tym roku inauguracja klasycznego ścigania odbędzie się w Radomiu. Popularny wśród motocyklistów Radomring jest wszystkim dobrze znany. Bardzo często odbywają się tu wolne jazdy treningowe. Od tego sezonu zagoszczą tu wyścigi motocyklowe i to w randze Pucharu Polski. Obiekt oddano do użytku pod koniec lat 80tych jednak przez cały czas był modernizowany by w roku 2008 uzyskać swą aktualną formę. W międzyczasie wybudowano trybunę oraz wymieniono nawierzchnię. Organizatorem zawodów jest Automobilklub Radomski (http://automobilklub.radom.pl/kontakt/)

  • Długość toru: 870m
  • Szerokość: 8-25m
  • 3 treningi (w tym kwalifikacje)
  • 1 wyścig

14-15. 07 Tor Poznań

Tor Poznań, najdłuższy i najszybszy obiekt w Polsce. Wybudowany w 1977 roku. Dzięki Wyścigowemu Motocyklowemu Pucharowi Polski Classic również Wy będziecie mieli okazję rywalizować w miejscu gdzie tworzyła się historia polskiej motoryzacji. Nasze zawody odbędą się w tym samym terminie co Motocyklowe Mistrzostwa Polski oraz Puchar Polski zatem okazja jest podwójna. Dodatkowa atrakcja to organizowany przez BMW Sikora G310R Cup. Poznań to ulubione miejsce zawodników z zagranicy. Dzięki nim w minionych latach mogliśmy oglądać fabryczne wyścigówki z epoki (np. Yamahę TZ350 lub MZ RE250) ciekawe jakie perełki przywiozą tym razem i czy pokarzą jak szybkie to maszyny!

  • Długość toru: 4083m
  • Szerokość: 12m
  • 3 treningi (w tym kwalifikacje)
  • 1 wyścig

21.07 Motopark Koszalin

Już tydzień po zmaganiach w Poznaniu przenosimy się do Koszalina. Ten obiekt jest doskonale znany wszystkim fanom klasycznego ścigania w naszym kraju. Od 2012 co roku odbywały się tu treningi dużej grupy klasyków. Tor jest jednym z najciekawszych w Polsce, to dzięki dużej różnicy wysokości która powoduje że rywalizacja tu jest szczególnie emocjonująca i wymagająca. Najwyższej klasy nawierzchnia jest świetnie wyprofilowana a kilka ciasnych zakrętów sprawi że będziecie musieli się wspiąć na wyżyny swoich umiejętności. W dzień poprzedzający zawody można będzie wykupić wolne treningi.

  • Długość toru: 1050m
  • Szerokość: 8-10m
  • 3 treningi (w tym kwalifikacje)
  • 1 wyścig

11-12.08 Tor Poznań

W połowie sierpnia zawodnicy ponownie odwiedzę mekkę polskich wyścigów czyli Tor Poznań. Czwarta runda WMPPClassic będzie ponownie połączona z Mistrzostwami Polski. Ciekawe czy zawodnicy wyciągną wnioski z lipcowych zmagań. Na Poznańską rundę zapowiedziało się wielu zawodników z zagranicy więc rywalizacja będzie tym bardziej zacięta a poziom rozgrywek bardzo wysoki.

  • Długość toru: 4083m
  • Szerokość: 12m
  • 3 treningi (w tym kwalifikacje)
  • 1 wyścig

18.08 Motopark Koszalin

Przedostatnia runda to ponowne otwarcie w Koszalinie. Czy ci sami zawodnicy staną ponownie na podium zobaczymy. Faktem jest że ta runda w wielu klasach może decydować o zdobyciu Pucharu Polski. Jest również faktem że wyścigi są nieprzewidywalne i trzeba walczyć do końca sezonu by wygrać. Koszalińska runda to końcówka wakacji a jak wiadomo koniec sierpnia w Koszalinie jest zawsze upalny. Dlatego weźcie ze sobą stroje kąpielowe bo tor mieści się zaledwie kilkanaście kilometrów od morza.

  • Długość toru: 1050m
  • Szerokość: 8-10m
  • 3 treningi (w tym kwalifikacje)
  • 1 wyścig

8.09 Kartodrom Bydgoszcz

Po raz pierwszy WMPPClassic zawita do Bydgoszczy. Obiekt wybudowany pod koniec lat 70tych po niedawnej przebudowie i częściowej wymianie nawierzchni. Tu się będą ważyć losy pucharu. Pierwsze rozdanie w Bydgoszczy będzie ostatnim rozdaniem sezonu. Czy tor okaże się szczęśliwy dla pretendentów do zdobycia Pucharu Polski? Czas pokaże.

  • Długość toru: 909m
  • Szerokość: 8-12m
  • 3 treningi (w tym kwalifikacje)
  • 1 wyścig

Organizacyjne

Zgłoszenia

Zgłoszenia będzie można nadsyłać na 3 tygodnie przed zawodami poprzez przesłanie email z wypełnionym formularzem oraz z potwierdzeniem opłacenia wpisowego. Jeśli wpłata nie wpłynie 2 tygodnie przed zawodami wpisowe można uiścić w dniu imprezy jednak w wysokości 150% wpisowego nominalnego. Poniżej adres gdzie należy szukać formularza zgłoszeniowego.

https://www.pzm.pl/regulaminy/wyscigi-motocyklowe

Prosimy szczególną uwagę zwrócić na strony 131-140 regulaminu.


Przeczytaj regulamin!

Licencja

To nic więcej niż ubezpieczenie i poświadczenie że znacie zasady poruszania się po torze wyścigowym. Jak ją uzyskać? Przeczytaj instrukcję krok po kroku:

Licencja krok po kroku

Klasy:

Organizator przewidział podział na klasy wiekowe oraz pojemnościowe wg poniższego wzoru. Kwalifikacja motocykli do klas wiekowych polega na tym produkcja danego modelu rozpoczęła się przed 31.12. roku z jego limitu. Np. MZ ES250/2 zaczęto produkcję we wrześniu 1967 to oznacza że każdy egzemplarz tego modelu który został wyprodukowany bez zmian kwalifikuje się do tej klasy(nawet jeśli ten konkretny egzemplarz został wyprodukowany w 1973). Poniżej znajdziecie dostępne klasy wraz z ich przykładowymi reprezentantami. To od Was zależy co wybierzecie na bazę swojej wyścigówki i w jakiej klasie rozpoczniecie starty.
UWAGA: PZM zastrzega sobie prawo do połączenia klas zgodnie z poniższym schematem jeśli na pierwszej rundzie nie będzie odpowiedniej frekwencji (6 zawodników w klasie).
Klasy można dowolnie łączyć w zależności od frekwencji w obrębie następujących grup:
(F-H-J-T-M) (K-W-V) (U-R-L ) (S-B-A) (C)

Oldtimer pre 1967

Pojazdy, których produkcja zaczęła się przed końcem 1967 roku – tu zobaczycie najstarsze motocykle naszych zawodów. Można będzie zaobserwować zarówno pojazdy tuż powojenne jaki i te które zaczęto produkować w latach 50 i 60 tych. Piękne aluminiowe zbiorniki i błyszczący chrom to obowiązkowa szata tych maszyn. Większość z nich nie ma zbędnych części poza kołami i silnikiem. Owiewki to rzadkość. Na chwilę obecną w tej klasie istnieje jedynie podział pojemnościowy, nie ma podziału na 2T i 4T . Poniżej dostępne klasy pojemnościowe:

  • F OLDTIMER 175 do 175 cm3 (2T/4T) wyprodukowane do 1967
  • H OLDTIMER 250 do 250 cm 3 (2T/4T) wyprodukowane do 1967
  • J OLDTIMER 350 do 350 cm 3 (2T/4T) wyprodukowane do 1967
  • K OLDTIMER 750 ponad 350 cm 3 (2T/4T) wyprodukowane do 1967

Classic pre 1978

Motocykle produkowane w latach 1968-78. W tym okresie pojawiają się owiewki o pięknych obłych kształtach. To przeniesienie do czasów, w których na torach wyścigowych królował Giacomo Agostini. W tej klasie nie ma podziału na 2T i 4T. Poniżej dostępne klasy pojemnościowe:

  • T CLASSIC 175 do roku 1978 do 125cm3 /2T + 175cm3 /4T + 175cm3 /2T max. 1 cyl + 250cm3 /4T max.1 cyl.
  • U CLASSIC 250 do roku 1978 do 250cm3 (2T/4T) + 350cm3 /4T max. 1 cyl.
  • V xx CLASSIC 500 do roku 1978 do 500cm 3 (2T/4T) max. 2 cyl.
  • W xx CLASSIC 750 do roku 1978 do 500cm3 (2T/4T) oraz 750cm3 /4T max 2 cyl.

Post Classic pre 1984

Motocykle, których produkcja zaczęła się w latach 1979-84 – motocykle z początku lat 80, popularne agresywne kanciaste kształty owiewek. Poniżej dostępne klasy pojemnościowe:

  • R POSTCLASSIC 250 125cm3 /2T + 250cm3 /4T do roku 1984
  • S POSTCLASSIC 580 250cm3 /2T + 580cm3 /4T do roku 1984

Youngtimer pre 1989

Motocykle, których produkcję rozpoczęto w latach 1985-89. Tu spotkamy zarówno wciąż popularne na naszych ulicach ekonomiczne pięćsetki z końca lat 80 tych jak również perełki motoryzacji bardzo rzadko spotykane w naszym kraju.

  • A YOUNGTIMER 250 do 125cm3 /2T + do 250cm3 /4T do 1989
  • B YOUNGTIMER 500 Twin do 250cm3 /2T max 1 cyl + do 500cm3 /4T max 2cyl do 1989
  • C YOUNGTIMER 500 do 350cm3 /2T + do 500cm3 /4T do 1989

Moped pre 1989

Tu jedynym ograniczeniem jest baza, której produkcja zaczęła się przed 1989. Poza wiedzą i zasobnością portfela...

  • L MOPED – 100cm 3 /2T do 1989 + GP50/2T do 1983

Scooter OPEN pre 1989

TMotocykl musi być oparty na silniku oraz ramie, których produkcja została rozpoczęta przed 30.12.1989 roku bądź repliki wykonane później jednak zgodnie z rozwiązaniami technicznymi epoki. Pojemność skokowa nie może przekraczać 300cm^3.

  • M SCOOTER OPEN do 1989

Kontakt

Organizatorzy


Partnerzy

Informacje